Picdeer logo Browse Instagram content with Picdeer

@wayoflife_deen

حسبنا الله ونعم الوكيل

wayoflife_deen

🌷" احفظ الله يحفظك, احفظ الله، تخده تجا هك " 🌷 يا مقلب القلوب ثبت قلبي على دينك♥️ اشهد ان لا اله الا الله♥️ الحمد لله🕌 A sinner Soon be mayyit

Total Likes 15.441
Average Likes 858
Total Comments 418
Average Comments 24
Sedangkan, kita meminta kepada Allah agar dijauhkan dan diselamatkan daripada apa jua musibah dan bencana yang diramalkan akan berlaku. . . Apa pun berita mengenai Asteroid, Jerebu, gempa bumi dan sebagainya adakah itu petanda akan terjadinya Dukhan? Ramai Ulama mempunyai pandangan sendiri berdasarkan hadis Nabi SAW. . Nabi SAW tidak menyatakan secara jelas urutan tanda kiamat besar yang akan berlaku dahulu, maka Ulama' ada yang berselisihan pendapat namun tidaklah kita menyangkal pendapat-pendapat yang lain selagi ia selari dengan hadis Nabi SAW. . Kenapa berselisih pendapat? Kerana Kiamat termasuk di dalam RAHSIA ALLAH dan hanya terbukti sabda Nabi SAW adakah berbentuk kiasan atau hakikat, hanya setelah ianya terjadi. . Nah, wahai saudaraku sekelian. Andai kamu tahu bencana Dukhan ini bagaimana nescaya kamu akan meminta-minta untuk dijauhkan. Wallahualam. . ۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ۞ .  TAG Rakan-rakan supaya mereka pun tahu betapa dahsyatnya Dukhan ini. Tidak sama seperti Jerebu yang digambarkan. . . barakallahu fiik ustaz @zulkiflima  credit vid : @hadi_fayyadh . #ceritaislami#videoislam#dakwahcinta#dakwahislam#introspeksidiri#astagfirullah#cuplikanceramah#ustadkhalidbasalamahofficial#ustadabdulsomad#ustadihidayat#ustsyafiqrizabasalamah#usthananattaki#belajaragama#hijrah#ilmubermanfaat#ceramahustadabdulsomad#cintarasulullah #wayoflifedeen @wayoflife_deen #dukhan #jerebu #malaysia #brunei #
ABAIKAN MUSIC 🚫 AMBIL KATA-KATA DAN HIKMAH Apa jua hiburan akhir zaman yang tidak ditapis . Berhati-hati. Masih ramai yang belum tahu, insya Allah semoga membantu anda untuk fahami. . . ۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ۞ . . credit video : @hadi_fayyadh . #ceritaislami#videoislam#dakwahcinta#dakwahislam#introspeksidiri#astagfirullah#cuplikanceramah#ustadkhalidbasalamahofficial#ustadabdulsomad#ustadihidayat#ustsyafiqrizabasalamah#usthananattaki#belajaragama#hijrah#ilmubermanfaat#ceramahustadabdulsomad#cintarasulullah #wayoflifedeen @wayoflife_deen #kpop #taksub #musicharam
﷽Suara orang mintak tolong kot ? Korang rasa? Wallahualam .  Jangan pakai Earphone ye . TAG kawan-kawan kot ada yang tahu. . . Kewujudan benda halus.. Makhluk halus.. Ni.. Kadang tidak dpt d jelaskan dgn mata atau Minda. Tetapi.. Dlm alquran telah menjelaskan.. Wujudnya jinn.. Wujudnya sihir.. Wujudnya org2 yg mempratikkan benda kurafat Dan syirik.. .. Suda pasti kita akan tahu juga perkara2 ini tidak Mustahil.. . . ۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ۞ . .  #ceritaislami#videoislam#dakwahcinta#dakwahislam#introspeksidiri#astagfirullah#cuplikanceramah#ustadkhalidbasalamahofficial#ustadabdulsomad#ustadihidayat#ustsyafiqrizabasalamah#usthananattaki#belajaragama#hijrah#ilmubermanfaat#ceramahustadabdulsomad#cintarasulullah #wayoflifedeen @wayoflife_deen#ablaasa Cc @arif.juhari
﷽muhasabah diri😭 . . Kematian,  Ajal maut tidak MENGIRA kita sudah atau belum bertaubat. Dan tidak Kira Berapa umur. . . Sudaka kita bersedia?  Hakikatnya kita tidak akan rasa bersedia Dan kita tidak akan rasa diri ini cukup bekalan.. Kerna kita tahu.. Setelah maut.. Setelah status kita bertukar2 MENJAFI mayyit Dan Jenazah.. Tidak akan ada peluang kedua utk kembali Ke dunia.. . . . كل نفس ذا ءقة الموت . . . Perbanykanlah sedekah.. Sedekah ini bnyk Jenis.  Samaada Dari segi Ilmu..senyuman.. Duit.. Infak.. Tolong Anak yatim.. Sedekah duit keluar masjid.. Org miskin.. Bnyk sgt.. Terlalu bnyk Jenis sedekah.. . . Apa Yg Perlu kita ingat.. Jgn riak. Jgn Ujub.. Jgn sombong.. Dgn Pemberian yg dihulur. Jgn diungkit.. Jgn di banggakan..kerna perbuatan Itu bole menghilangkan keikhlasan Dan niat baik tersebut. . Oleh Itu Persiapkan diri dgn membawa amalan.. Bekalan utk Di akhirat. Yakin.. Dgn الله.. Buatlah sebanyak Mungkin.. Yg paling penting ikhlas kerna الله..dan redhanya . Allahu'alam.. . . Jazakallah khairan katsiron @adihidayatofficial . #ceritaislami#videoislam#dakwahcinta#dakwahislam#introspeksidiri#astagfirullah#cuplikanceramah#ustadkhalidbasalamahofficial#ustadabdulsomad#ustadihidayat#ustsyafiqrizabasalamah#usthananattaki#belajaragama#hijrah#ilmubermanfaat#ceramahustadabdulsomad#cintarasulullah #wayoflifedeen @wayoflife_deen #maut #ajal
﷽Banyaknya Petir Sebagai Pertanda Mendekati Kiamat  Imam Ahmad berkata, “ Muhammad bin Mush’ab meriwayatkan kepada kami dari “Imarah dari Abu Nadhrah dari Abu Sa’id al Khudri bahwa Rasulullah SAW bersabda , “ Akan ada banyak petir ketika mendekati kiamat. Sehingga seorang laki laki dan suatu kaum berkata, ‘ Siapakah yang tersambar petir dari kalian pagi ini?’ Mereka berkata ,’ Telah tersambar petir si fulan dan si fulan”. . . Al Hafizh Abu Bakar al bazzar mengatakan dalam musnadnya, “Ishaq meriwayatkan kepada kami dari Khalid dari Suhail dari ayahnya Abu Hurairah bahwa Rasulullah SAW bersabda,”Tidak akan terjadi kiamat hingga langit menurunkan hujan sampai tidak ada lagi rumah rumah orang orang kota dan tidak ada pula rumah rumah orang desa.” . . Imam Ahmad berkata, “ Mu’amal meriwayatkan kepada kami dari Himad dari Ali bin Zaid dari Khalid ibnul Huwairits dari Abdullah bin Amru bahwa Rasulullah SAW bersabda, “Ayat ayat teruntai dalam sebuah tali, kemudian tali itu putus maka sebagian yang satu mengikuti sebahagian yang lain. . . . Dalam beberapa tahun terakhir, sebagian Negara alami hujan yang terus menerus, bahkan Saudi Arabia yang tadinya sangat gersang dan jarang hujan pun telah alami hujan lebat  berhari hari dan mengakibatkan musibah banjir di awal tahun ini, bahkan salju pun turun di sana, apakah ini salah satu pertandanya? Wallahu alam… . Sumber : An Nihayatu fi al Fitani wa al Malahimi – Ibnu Katsir . . . ۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ۞ . Credit vid : @hadi_fayyadh . . #ceritaislami#videoislam#dakwahcinta#dakwahislam#introspeksidiri#astagfirullah#cuplikanceramah#ustadkhalidbasalamahofficial#ustadabdulsomad#ustadihidayat#ustsyafiqrizabasalamah#usthananattaki#belajaragama#hijrah#ilmubermanfaat#ceramahustadabdulsomad#cintarasulullah #wayoflifedeen @wayoflife_deen #kiamatsudahdekat #tandatandakiamat #petir
﷽AMARAN KERAS. 🚫 JANGAN TENGOK KALAU LEMAH SEMANGAT. . . Yang tak kuat sekali lagi janganlah tengok 🤭 uncang baja je tu .. . Ada yang tanya benda ni boleh apa-apakan kita tak? Jawabnya Ya kalau kita jauh dengan Al-Quran dan Solat .. . . Apa yang dia boleh buat? Cuba tengok belakang... . Hehe🤭 . Selalunya meracau, lupa diri, pengsan, badan jadi tak sihat dan sindrom-sindrom lain. . . Dan,  Jgn lupa amalkan 3qul (al-ikhlas,  al-nas,  al-falaq) Sblm tidur.. Serta surah Al-mulk ..serta biasakan diri mengambil wudhu Sblm tidur. . Ah.. Jgn lupa bersihkan tempat tidur dgn memukul 3 kali.. Sambil menyebut basmallah. . . Dan percayalah Dan Yakinlah Hanya الله tempat kita Meminta pertolongan Dan petunjuk.. Serta Jgnlah cuba2 nak minta dpt lihat atau Bercakap sombong ya.. Sbb Dia dunia ni bukan manusia saja yg tinggal.. Heee.. . . ۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ۞ . . Credit video: @hadi_fayyadh . . #ceritaislami#videoislam#dakwahcinta#dakwahislam#introspeksidiri#astagfirullah#cuplikanceramah#ustadkhalidbasalamahofficial#ustadabdulsomad#ustadihidayat#ustsyafiqrizabasalamah#usthananattaki#belajaragama#hijrah#ilmubermanfaat#ceramahustadabdulsomad#cintarasulullah #wayoflifedeen @wayoflife_deen #hantu #pocong #alamghaib #mistik #selamatmalam
melihat video ini.. perasaan Yg sgt sgt sgt Nak marah dan benci dgn puak SYIAH ini.. Allahu yahdik.. 😭. . . Sungguh biadap mereka memperlakukan kekasih الله dgn sebegitu rupa. Apakah mereka tidak takut dgn azab الله? Siapa mereka sampai mengambarkan sosok org yg mulia sebegitu rupa.. astagfirullah hal adzim... . .ا ستغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم وأتوب إليك . . puak mereka ini memang layak di bunuh. kerna apa?  sbb mereka menghalalkan Yg Haram.  menghina Nabi Muhammad ﷺ Dan sahabat2.  merekalah Yg memecah belah pandangan org luar terhadap islam yg sejati. . . buat sahabat2 semuanya.  lebih Baik kita membenci org2 yg seperti ini.. Daripada membenci org2 yg seiman dgn kita.. Allahu'alam Nauzubilaminzalik.. . . ya الله... maafkan kami kerna masih gagal dlm memelihara agama Dan kekasihmu.. 🙏😭 . ya الله maafkan kami kerna masih menutup mata dan buatkan mata hati dalam keadaan dunia yg makin tenat. . . ya الله Kurniakan kami hati yg kekal dalam ajaran mu Dan istiqamah dalam mencintaimu Dan rasulullah ﷺ sedalam-dalamnya... 💕🙏 . . #ceritaislami#videoislam#dakwahcinta#dakwahislam#introspeksidiri#astagfirullah#cuplikanceramah#ustadkhalidbasalamahofficial#ustadabdulsomad#ustadihidayat#ustsyafiqrizabasalamah#usthananattaki#belajaragama#hijrah#ilmubermanfaat#ceramahustadabdulsomad#cintarasulullah #wayoflifedeen @wayoflife_deen #antisyiah #hate #syiah
﷽ 7 Ring Ariana Grande .. Benarkah ? Tapi sebutan dia sebijik-sebijik kita dengar ...Video klip terpaksa ditutup kerana terlalu 'teruk' untuk ditatap. . . Buka hati..dan pendengaran Bukan bukan mata. Sbb jika mata yg melihat.. Segalanya akan Nmpk "seronok" Dan tidak Salah.. . . Nauzubillahminzalik.. Allahu'alam.. Kita Hanya Mampu lakukan.. Istigfar sebanyak yg Mungkin.  Tetapkan dalam hati Dan Minda. Music Itu Haram.  Jgn sesekali tgk atau dgr.  Kenapa?  Supaya kita tidak terlibat secara tidak langsung dalam penyembahan.. . .ا ستغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم وأتوب إليك . . Ya.. Pasti ramai akan kritik Dan mengatakan SOK tahu.. Dan hoax.  Tapi.. Cuba fikirkan.. Bagi umat Islam.. Suda tahu Dan terang2 music Itu Haram.. Kenapa dgr?  Kenapa sokong? . . Lagu Reverse Version.. . .  Crdt to @afqh_s Credit vid : @hadi_fayyadh . . #ceritaislami#videoislam#dakwahcinta#dakwahislam#introspeksidiri#astagfirullah#cuplikanceramah#ustadkhalidbasalamahofficial#ustadabdulsomad#ustadihidayat#ustsyafiqrizabasalamah#usthananattaki#belajaragama#hijrah#ilmubermanfaat#ceramahustadabdulsomad#cintarasulullah #wayoflifedeen @wayoflife_deen #music #hailsatan #istigfar
Ya Allah Ampuni kami 😭😭😭, seringkali kami meremehkan orang2 seperti mereka, padahal bisa jadi mereka adalah orang2 yang derajatnya tinggi di sisi Engkau Ya Robb 😭😭 . . kita sebagai manusia tidak layak utk menilai Sesiapa pun.. samaada Baik atau Buruk mereka. kerna kita tidak akan tahu apa isi hati mereka.. husnudzon Sesama manusia lebih baik. . sahabat jangan lupa baca Surah Al kahfi ya 😭😔🙏😊 . #ceritaislami#videoislam#dakwahcinta#dakwahislam#introspeksidiri#astagfirullah#cuplikanceramah#ustadkhalidbasalamahofficial#ustadabdulsomad#ustadihidayat#ustsyafiqrizabasalamah#usthananattaki#belajaragama#hijrah#ilmubermanfaat#ceramahustadabdulsomad#cintarasulullah #wayoflifedeen @wayoflife_deen#islammedia2 #duniakisah
"Janganlah kalian mencaci para sahabatku! Demi Allah yang jiwaku berada di tangan-Nya, seandainya salah seorang dari kalian menginfakkan emas sebesar Uhud sungguh ia tidak bisa menyamai 1 mud yang diinfakkan oleh mereka, tidak juga setengahnya." [HR. Bukhari dan Muslim] . . . credit video : @onepathnetwork  #ashura #asyura #muharram #syiah #shia #rafidhah #iran #karbala #baghdad #abubakar #umarbinkhattab #ahlulbayt #ahlussunah #suriah #yaman #assad
﷽Syiah belum ada di zaman Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam. Namun, hadits tentang syiah yang diriwayatkan oleh Imam Ahmad berisi prediksi munculnya syiah Rafidhah dan ulah mereka kini terbukti. . Syiah muncul sejak seorang Yahudi bernama Abdullah bin Saba’ mengaku masuk Islam. Ia kemudian memproklamirkan diri sebagai pecinta Ali bin Abu Thalib radhiyallahu ‘anhu namun mencela Abu Bakar radhiyallahu ‘anhu dan Umar radhiyallahu ‘anhu. . Sebagian orang syiah di akhir masa sahabat adalah orang yang mengutamakan Ali di atas seluruh sahabat. Sedangkan orang yang mengutamakan Ali sambil mencela Abu Bakar, Umar, Utsman dan sahabat lainnya, mereka disebut syiah rafidhah. Sebagaimana ditulis Ibnu Hajar Al Asqalani: . التشيع في عرف المتقدمين هو اعتقاد تفضيل علي على عثمان ، وأن عليا كان مصيبا في حروبه ، وأن مخالفه مخطئ ، مع تقديم الشيخين وتفضيلهما ‘Tasyayyu’ dalam definisi para ulama masa lalu (salaf), ialah meyakini bahwa Ali lebih utama daripada Utsman, atau bahwa Ali di pihak yang benar dalam semua peperangannya, dan bahwasanya pihak yang menyelisihinya adalah keliru, dengan tetap meyakini Syaikhain (Abu Bakar dan Umar) lebih utama dan mulia daripada Ali. . والتشيع محبة على وتقديمه على الصحابة فمن قدمه على أبي بكر وعمر فهو غال في تشيعه ويطلق عليه رافضي وإلا فشيعي فإن انضاف إلى ذلك السب أو التصريح بالبغض فغال في الرفض وإن اعتقد الرجعة إلى الدنيا فأشد في الغلو “Tasyayyu’ adalah mencintai Ali dan mengutamakannya dibanding semua sahabat lain, dan jika mengutamakannya di atas Abu Bakar dan Umar maka dia tasyayyu’ ekstrem yang disebut Rafidhah dan jika tidak maka disebut Syiah, Jika diringi dengan mencela dan membenci keduanya maka disebut Rafidhah ekstrem. Jka mempercayai Raj’ah
Pertanyaanya, apa perasaan kita setelah mengetahui akan kebenaran demi kebenaran ini? Menunggu untuk "So, What Next?" . . sampai bila kita Pejam kan mata dan butakan hati utk melihat kebenaran?  terlalu bnyk amalan dan kejadian yg kita tidak KETAHUI.. Malah Bila kita di berikan Dan didedahkan kebenaran.. bole pula kita MENAFIKAN.. Dan memberi Alasan Yg mcm2... . . ا ستغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم وأتوب إليك . . apa nak jadi dgn kita ni?  benarlah kita ini akhir zaman.. kerna apa?  ya kerna zaman ini semua musibah.. Dan amalan yg dilakukan pada zaman masihi.. jahiliah umat zaman ini Tanpa segan silu lakukan.. Allahu yahdik.. . . maafkan kami ya الله.. maafkan kami ya rasulullah ﷺ... maafkan kami... 😭🤦🏼‍♀ . . Selamat berpuasa asyurah 10muharam 🌷 . . credit vid: @hadi_fayyadh . #ceritaislami#videoislam#dakwahcinta#dakwahislam#introspeksidiri#astagfirullah#cuplikanceramah#ustadkhalidbasalamahofficial#ustadabdulsomad#ustadihidayat#ustsyafiqrizabasalamah#usthananattaki#belajaragama#hijrah#ilmubermanfaat#ceramahustadabdulsomad#cintarasulullah #wayoflifedeen @wayoflife_deen #akhirzaman #ritual #wanita #istigfar
﷽. Pernah alami? . 🤦🏼‍♀😅 . Berwuduk bukan sekadar mensucikan diri sebelum solat tetapi berwuduk juga Salah satu tandanya KESABARAN Dan membezakan kita dari agama Yg lain.. . . Malah dgn berwuduk juga membuatkan kita utk Berniat segala apa Yg kita lakukan Moga diterima الله.. . . Adab berwuduk.. Pastikan jgn membazir air.  Pastikan Anggota badan yg Wajib utk berwuduk Di basuh atau Terkena sepenuhnya.. Pastikan dimulakan dgn bassmallah. . . . #ceritaislami#videoislam#dakwahcinta#dakwahislam#introspeksidiri#astagfirullah#cuplikanceramah#ustadkhalidbasalamahofficial#ustadabdulsomad#ustadihidayat#ustsyafiqrizabasalamah#usthananattaki#belajaragama#hijrah#ilmubermanfaat#ceramahustadabdulsomad#cintarasulullah #wayoflifedeen @wayoflife_deen #tatacara #wuduk  #doa #niat #jimat
KESUNGGUHAN dalam berdoa Dan yakin dgn doa adalah kunci sesuatu kejayaan. . . Jgn pernah berhenti utk Meminta dgn Allah ﷻ Walau sekadar Garam. Jgn pernah lelah Dan berputus asa.. sbb الله tidak pernah putus asa dgn kita. . . doa yg الله makbulkan terbahagi kepada 3 Bahagian.. 1. doa yg di makbulkan secara langsung 2. doa yg dimakbulkan melalui org lain. (lambat) seperti org lain yg membantu Kamu. org lain penyebab Dan Yg indirectly yg penyebab doa itu kabul 3. doa yg di kabulkan Di akhirat kelak . . اللهم اني أسألك حبك.  و حب من احبك.  و حب عمل يقر ني ال حبك
﷽ Kami banyak menerima pertanyaan tentang Lagu pemujaan Syaitan.. Sebenarnya banyak ... Kami datangkan siri pertama mengenainya .. Ada yang lama dan ada yang tak berapa nak baru .. . . Barakallahu fiik @hadi_fayyadh . TAG sahabat supaya lebih ramai tahu. . . Musik Haram.  Tidak akan menjadi halal.  Walau apa Alasan Sekali pun. . . Dalam posting ini.  Biar semua org tahu apa Jenis Musik yg disebalik lagu Dan Lirik itu tersembunyi maksud penyembahan dajjal. Nauzubillahminzalik Allahu'alam.. . . Kadang pendapat peminat Musik ini.. Kita akan dgr.. Bukan Ada apa2 pun.  Bukan kami sembah apa2 pun.. Laa Musik saja pun.  Terlalu bnyk Alasan kita dgr.. . . Namun  apa sebab Dan kenapa kita dilarang mendengar Musik.  Iya Salah satunya ialah terdapat maksud tersembunyi Dan merosakkan jiwa dan pemikiran. Malah ada yg bole mendorong membuatkan kita terjerumus kepada benda2 yg Haram. Seperti.. Zina,  arak,  bunuh diri.. . . . Kenapa?  Sbb mereka terlalu taksub Dan menghayati Dan Tanpa mereka sedar.. Lirik Dan Musik yg mereka dengari itu seperti mentera atau pujaan.. Allahu yahdik.. Maafkan kami ya الله.. . . ا ستغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم وأتوب إليك . . اللهم انك عفو تحب العفو فاعف عني . . #ceritaislami#videoislam#dakwahcinta#dakwahislam#introspeksidiri#astagfirullah#cuplikanceramah#ustadkhalidbasalamahofficial#ustadabdulsomad#ustadihidayat#ustsyafiqrizabasalamah#usthananattaki#belajaragama#hijrah#ilmubermanfaat#ceramahustadabdulsomad#cintarasulullah #wayoflifedeen @wayoflife_deen #music #haram #dajjal #fitnahakhirzaman
﷽ surah At takwir... . . Fahami makna surah ini.. Buat sahabat.. Cuba buka tafsir Al-Quran Dan fahami.. Huhuhuhu.. . . . . Tag teman... repost @negeri_qurani .  Ayo tag sahabatmu tuk berbagi informasi. .Support kami dengan cara follow👇👇👇 👉 @alexis_sadamovic ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ Jangan lupa: ❤️like 🗨️comment 👥tag 🔄 Silahkan share 👍Semoga bermanfaat . . #temanhijrah #hannanattaki #aagym #dakwah #indonesiatauhid #ibu #1minutesbooster #ustadihidayat #usthananattaki #oneminutesbooster #berdakwah #alexis_sadamovic @wayoflife_deen #videodakwahislam #freepalestine #kwanyar #pengetahuanagama #belajarhijrah #pejuangsunnah #pejuangsubuh #beraniberhijrah #istiqomahtanpabatas #pemudahhijrah #inspirasiislam #jamaahustadzadihidayat #nasehatulama #infoislam #wayoflifedeen #penganggumsholawat #beraniberhijrah
﷽ WASPADA DGN SYAITAN. . . Syaitan akan selalu mencari jln utk menyesatkan manusia. Dgn Cara berperingkat.. Kalau tidak terus ke Haram.. Syaitan akan cuba membuatkan manusia lakukan Yg makhru.. Atau Tinggalkan yg sunnah.. . . Jgn lalai.. Istigfar selalu.. Amalkan sunnah.. . . Pernah tak.. Niat nak baca Al-Quran.. Tiba2.. Terhenti sbb kita lakukan benda lain.  Sbb kita Beranggapan bole lakukan Nanti.. Ya.. Itu biarkan syaitan.. Mengatakan tangguh2 saja buat amalan.. Kerna masa yg panjang.. Nauzubillahminzalik.. . . . Oleh sebab itu.. Segala niat baik yg terlintas Di benak akal fikiran.. Dan hati.. Lakukan masa itulah juga.. Jgn fikir yg panjang.. Lakukan masa itu juga. . ا ستغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم وأتوب إليك . . Maka dgn itu mulakan segalanya dgn بسم الله الرحمان الرحيم... Dan akhiri dgn Alhamdulillah... . . . Barakallahu fiik @habibalizaenalalhamid Credit vid: @hadi_fayyadh . .#ceritaislami#videoislam#dakwahcinta#dakwahislam#introspeksidiri#astagfirullah#cuplikanceramah#ustadkhalidbasalamahofficial#ustadabdulsomad#ustadihidayat#ustsyafiqrizabasalamah#usthananattaki#belajaragama#hijrah#ilmubermanfaat#ceramahustadabdulsomad#cintarasulullah #wayoflifedeen @wayoflife_deen #selfreminder #syaitan #niatbaik #istiqamah
﷽ Sejuk mata memandang.. Sejuk hati merasa.. Sejuk Minda berfikir.. Alhamdulillah buat negara jiran.. Indonesia 🇮🇩 . . Jika Suatu hari Nanti kaki ini melangkah.. Pasti akan saya lawati tempat ini.. InshaaAllah biidzinillah.. Negara ini Terkenal dgn Ramainya pendakwah yg Terkenal Dan mashur dalam media social. . . Barakallahuma fiik tabarkallah buat ustaz2 Ustazah Yg banyak memberi dakwah yg menusuk Ke dalam hati. Serta qori Dan qoriah yg sedap Di dengar bacaan alqurannya.. Alhamdulillah tabarkallah.. . . Moga pendakwah Dan rakyat 🇮🇩 sentiasa dlm lindungan Dan rahmat Allah ﷻ. . ۞اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ۞ . . ..(Tak banyak orang tahu, ada sebuah desa di Indonesia yang kehidupannya seperti di kota Madinah, Arab Saudi. Desa itu ternyata terdapat di Kabupaten Magetan, Jawa Timur bernama Desa Temboro  Sebuah desa yang terletak di Kecamatan Karas ini terkenal dengan sebutan kampung Madinah. Karena Mayoritas warga didesa Temboro ini berpakaian Muslim, baik Pria maupun Wanita, yang pria pakai celana dan jubah, Yang wanita memakai jilbab & bercadar  Desa Temboro memiliki luas wilayah lebih dari 517 hektare. Sebagian besar tanah di desa ini untuk permukiman warga dan pondok pesantren. Ada empat ponpes yang ada di Temboro yaitu Ponpes Al-Fatah, Ponpes Al Qodir, Ponpes Roudhotut Tholibin, dan Ponpes Darul Muttaqin  Cara berpakaian seperti ini sudah marak di Desa Temboro. Sehingga, ketika ada warga desa atau santri yang tidak mengenakan pakaian seperti itu akan memiliki rasa malu sendiri) info dari @agamaperdamaian . . . Credit vid @agamaperdamaian  #ceritaislami#videoislam#dakwahcinta#dakwahislam#introspeksidiri#astagfirullah#cuplikanceramah#ustadkhalidbasalamahofficial#ustadabdulsomad#ustadihidayat#ustsyafiqrizabasalamah#usthananattaki#belajaragama#hijrah#ilmubermanfaat#ceramahustadabdulsomad#cintarasulullah #wayoflifedeen

Loading