Picdeer logo Browse Instagram content with Picdeer

#syukur

Posts tagged as #syukur on Instagram

1.198.734 Posts

Maafkan jika aku selalu mengingatkan mu Walaupun terkadang caraku kurang elok Semua karena rasa sayang ku padamu . . Padahal akupun adalah orang yang harus selalu di ingatkan . #maafkan #sabar #syukur #salingmengingatkan
ALHAMDULILLAH.. #alhamdulillah #syukur #syukuralhamdulillah
😸 Mocky...in d' house. . #kucingboarding#kucingboardingshahalam#catshomeboarding#catsboarding#mycatboarding#mazkittunmission1#cats#kucing#duniakucing#shahalamresidents#shahalam#persiaranmokhtardahari#bukitjelutong#puncakperdana#puncakalam#setiaalam#meruklang#syukur#alhamdulillah#2019
Daging blckpper done.. Msk simple n pntas..juz guna perencah blckpper Magie...hti2 pggunaan gram...prencah dh de rse msin skit..😁 #simplelunch#1laukdhmemadai#syukur
😸 Tom, Check-in. . #kucingboarding#kucingboardingshahalam#catshomeboarding#catsboarding#mycatboarding#mazkittunmission1#cats#kucing#duniakucing#shahalamresidents#shahalam#persiaranmokhtardahari#bukitjelutong#puncakperdana#puncakalam#setiaalam#meruklang#syukur#alhamdulillah#2019
. FOR SALE . . ➡️ USED ITEM ORI JAPAN JDM 🔰. ➡️ TYPE S BODYKIT FOR HONDA FIT GD3 . ➡️ +60122280553 whatsapp or dm .  Follow 👉 @hondafit_amar_carappearance .  #assalamualaikum #syukur #alhamdulillah #spoonsport #sayajualbarang #trustedseller #types #forsale #fitgd3 #original #mugen #modulo #jsracing #japan #jdm #kualalumpur #malaysia
Repost @novie_ch14 by @media.repost: ___⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ ⁣ 📘 Hidup ini bagaikan sebuah buku,⁣⁣⁣ harus dicermati halaman demi halamannya⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ Yang jika satu halamannya buruk,⁣⁣⁣ BUKAN berarti itu adalah akhir⁣⁣ dari kisah⁣ didalam buku tersebut⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ Bukalah terus halaman berikutnya⁣⁣,⁣ dengan menjadikan halaman sebelumnya⁣⁣⁣ sebagai sebuah pelajaran berharga⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ 🖊 Dan manakala .....⁣ orang-orang melemahkan semangatmu,⁣⁣ JANGAN MENENGOK ke arah mereka⁣⁣ Teruslah berjalan lurus dengan⁣⁣⁣ membawa ketentuan Rabb-mu⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ Isi buku tadi memang dibuat untukmu,⁣⁣⁣ dan kamu adalah "tokoh" utama⁣⁣⁣ didalam cerita tersebut⁣⁣ ⁣⁣ ⁣ 🌷Tetap berjalan dengan santun⁣ dan⁣ membawa “keanggunan” ketaatan⁣⁣ ⁣didalam diri⁣ ⁣⁣⁣ ⁣ ❗️Sadari saja sepenuhnya ,,,⁣⁣⁣ perihal tabiat kebanyakan manusia⁣⁣⁣ yang kadang menbawa angin sejuk⁣⁣⁣ berupa semangat baru,⁣⁣⁣ ⁣⁣ dan terkadang membawa petaka⁣⁣⁣ yang boleh jadi menyesakkan dadamu⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ ⁣⁣ 💧Ringankan dirimu dengan senantiasa⁣⁣ mengingati⁣ bahwa⁣ segala urusan itu⁣ pasti akan kembali⁣⁣ kepada Allah⁣ (QS. Asy Syura : 53)⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ 💧Hidup memang bagaikan arena⁣⁣⁣ pertandingan besar !⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ Dimana sorak sorai “penonton”⁣ diluar⁣ lapangan sana sering kali⁣ terdengar⁣ jauh lebih "nyaring"⁣⁣⁣ (bahkan memekakkan telinga),⁣⁣⁣ ⁣ dibandingkan suara pemain inti⁣⁣ di dalam arena tandingnya⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣ ⁣ __________⁣⁣⁣ Novie Ch⁣ ⁣ ⁣ ⁣ #muslim #muslimah #islam #wanitamuslimah #hijrah #tausiyah #quoteislam #tausiyahcinta #semangathijrah #berbagisemangat #hijrahcinta #instamuslim #semangat #hijab #motivasi #jilbab #syukurselalu #muhasabah #muhasabahdiri #syukur #pertemanansehat #shalihah #wanita #sunnah #doa #cinta #hijrahsantun
Love is not about posssession, Love is about appreciation 😘  #meloveu #daddydaughter #nurazkayramalaiqa #turn5monthsoon #alhamdulillah #syukur
Sabar aja dulu Selayaknya kopi yang baru di tuangkan air panas, gak pas kan rasanya kalau langsung di sruputtt. Sabar aja dulu. Nanti juga semakin jelas nikmatnya.  Karena dalam diri kita itu ada yang namanya ego dan nafsu. Dan boleh jadi ketika ada masalah yang tidak sejalan dengan kita hal itu akan seperti memberontak. Padahal kita belum tahu benar benar posisi kita sekarang dan juga yang akan datang.  Sabarlah dulu, karena Allah bersama orang orang yang sabar. Dan Allah tidak akan membebani hambanya yang di luar batasannya. Justru sebenarnya kita di selamatkan dari arah yang boleh jadi kurang baik untuk kita. Meski itu mungkin terlihat baik oleh kita.  So, sabar dulu. Nanti juga semakin jelas arah jalannya, sekenarioNyalah yang terbaik untuk kita insyaAllah.  Kalau agak ragu, coba deh ingat ingat masa masa lalumu. Hal hal yang dulu mungkin kau tidak inginkan. Boleh jadi sekarang menjadi cerita dan pengalaman yang mengesankan. Menjadi pembelajaran yang mahal. Memperkuat mental melatih kesabaran. Mempertebal  batas iklas dan lain sebagianya. Monggo di ingat ingat lagi aja.  Banyak banyakin bersyukurnya aja, banyak banyak mengaku salah dan banyak banyak berdoa yang terbaik  Tetap rendah hati dan nikmati seni hidup ini.  Tag tag aja monggo Jangan lupa bersyukur Jangan lupa ngopi Jangan lupa bahagia Heuheu .  Follow juga @ondolomot_quote  @ondolomot.store  @pacelathon_quote  @setjangkir.kita . #ondolomot_quote  #hijrah #islamicquotes #islamituindah #islam #cinta #syukur #berkah #nikah #ondolomotstore #ondolomots #ondolomot #ngopi #kopi #koncongopi #inspirasi #berbagiinspirasi #berbagisemangat #temanngopi #temansecangkirkopi #temanhijrah #alquran #maiyah #quotekopi #quotes #katamutiara #katabijak #katakatabijak #indonesia #kebumen
Mat Ultah Nak.... Semoga Alloh...sll memberikan yg terbaik utk kamu. Ibuk...bapak...fahri...sll sayang kamu mas.  #syukur# #alhamduliillaah# #maguwo# #rt14#
__ . . 👄 Lisan manusia itu ,,, memang tak pernah ada habisnya . . 🗣 Kalau cuap-cuap (berdalih nasehat), yang panjang kali lebarnya seluas lapangan sepak bola, semua kudu denger! . ▫️Kalau orang manut, hatinya riang ▫️Kalau orang ga sepakat, dibilang bebal . . 👀 Sebaliknya ,,, . Kalau mendengar orang lain yang berusaha kasih tanda cinta di “kotak saran” (yang In Syaa Allah membangun kebaikan), . ‘wejangan’ selembut apapun penyampaiannya, kesibukannya justru mencari “hujjah” yang bisa membuat orang lain “insyaf” karena memang cuma orang lainlah yang banyak berdosa dan lebih pantas disentil nasehat . Bahkan tak jarang nasehat manusia lain (sekalipun itu dengan membawa ‘dalil’), maka itu dianggap nyinyir, menghina kehormatan, mengganggu ketertiban umum, bahkan mencela orang yang sudah kadung “sholeh” sejak lahir . . 💡Yaa gpp siy . Sejak kapan pengingkar itu tunduk lagi mampu lembut hatinya TANPA Hidayah dan Taufiq Allah ta’ala . . 🔦 Yang apa-apa itu ,,, . manakala kita yang memberi tanda cinta berupa pengingat TIDAK SAMA SEKALI meletakkan permusuhan apalagi persaingan, TAPI dilabeli pesaing yang siap memangsa dan membumi hanguskan orang lain . . Disitu kita kembali sadar tentang perkataan para Ulama terdahulu bahwasannya ,,, . “Manakala kamu ingin selamat dari celaan seluruh manusia, maka kamu telah gila” . . __________ Novie Ch . . . . #muslim #muslimah #islam #wanitamuslimah #hijrah #tausiyah #quoteislam #tausiyahcinta #semangathijrah #berbagisemangat #hijrahcinta #instamuslim #semangat #hijab #motivasi #jilbab #syukurselalu #muhasabah #muhasabahdiri #syukur #pertemanansehat #shalihah #wanita #sunnah #doa #cinta #hijrahsantun #alhamdulillah #keluarga #renungan
Mensyukuri kemerdekaan  Repost @gusyusufchannel  #kemerdekaan #syukur #hutri74 #sdmunggulindonesiamaju
Alhamdulillah selepas 12 tahun melayari bahtera cinta dengan petunjuk, rahmat, kasih sayang dan perlindungan Allah yang Maha Baik 💕 kita hari ini adalah antara doa yg termakbul suatu ketika dulu . Teruskan menjadi hamba Allah yang diredhoi Allah 💕 smg kita sentiasa dalam taufiq dan hidayahnya sampai ke jannah... aamiin 💕 . . Bersama #maysarahnailah puteri ke 5 dari kandungan ke 6 💕 . . Rezeki dan nikmat bukanlah harta atau kekayaan semata2, rezeki boleh datang dalam bentuk kesihatan , kejayaan , kebaikan ,kebahagiaan , ketenangan hati, berada dalam kalangan insan2 yang mengingatkan kita kepada Allah juga rezeki . . . Ujian juga datang dalam pelbagai bentuk. Suami, isteri, anak2 , manusia di sekeliling kita, harta dan apa yg berlaku di sekeliling kita juga boleh jadi ujian kepada kita . . . Apa jua nikmat dan ujian yang sedang kita lalui...teruslah berusaha dan berdoa memohon pertongan kepada Allah. Semoga nikmat dan ujian yang dilalaui mendekatkan kita kepada Pencipta kita . Allah yang Maha Besar dan Maha verkuasa atas segala sesuatu💕 . . #tilljannah #syurga #syukur
Bihun Singapore for lunch. Weekend dah masuk macam2 so hari ni perut kena bertenang😁. Bihun Singapore kena ada carrot, tomato, sawi, Kobis & main ingredients mesti ada lada hitam + air rebusan haiwan ikut suka ampa. Kalau setakat tumis kaler putih buh ayam udang tu bukan bihun Singapore. Kalau ada yg kata bihun Singapore kena kaler merah, sila la suruh dia masuk gua balik🤣. Eat.Pray.Love  Alhamdulillah ❤️ #creatingmemories #momentstoremember  #homecooked #ilovemyhusband #mychildmyway #syukur #nikmatsementara  #fulltimeummiathome #breakfast #eatclean #gonatural #icook #eatlight #penangmari #lifeasfulltimehousewife #lifeisnteasy #lifeisshort #myfamily #homewseethome #homemade #homewheretheheartbelongs
Sebelum kata mahal, tengok dulu berapa banyak manfaat WDTA boleh bagi untuk kita yg bergelar wanita.  Kebanyakan mula-mula order kata mahal, tapi bila dah jatuh cinta, harga dah jadi no.2 asalkan dapat calit hari hari!  Wahhh gittewww.  Pstt beribu ribu unit terjual setiap bulan uolss 😍  Berminat nak jadi agen. WA akak sepantas kilat. Produk laku keras dik, jgn takut nak jual.  #womendesiree #womendesireeessentialcream #rezeki #syukurselalu #syukur #nakcantik #cantik #wanita #kualalumpur #sarawak #sabah #brunei
Assalamualaikum Wr. Wb. 🤗❤🤗 SEMANGAT PAGI 😘 . Perubahan adalah sesuatu yang memang terkadang menakutkan, membuat kita tidak nyaman, bingung, dan sulit untuk beradaptasi. Akan tetapi perubahan perlu dilakukan bila Anda ingin berkembang menjadi pribadi yang lebih baik dan tahan banting. Seringkali perubahan lingkungan menjadi salah satu faktor utama mengapa perubahan terkadang datang tanpa kita sadari dan kita dituntut untuk menjadi seseorang yang mampu beradaptasi. Berubahlah sekarang selagi masih sempat, fokuskan perhatian Anda pada hukuman yang akan Anda terima pada masa mendatang jika tidak mengambil tindakan sekarang. . . #katamutiara #katabijak #katakatabijak #katamotivasi #chy_veci #quote #quotes #quotestoliveby #syukur #sabar #semangat #semangatpagi #quoteoftheday #cowokganteng #cowokkeren #love #f4f #l4l
Sebelum kata mahal, tengok dulu berapa banyak manfaat WDTA boleh bagi untuk kita yg bergelar wanita.  Kebanyakan mula-mula order kata mahal, tapi bila dah jatuh cinta, harga dah jadi no.2 asalkan dapat calit hari hari!  Wahhh gittewww.  Pstt beribu ribu unit terjual setiap bulan uolss 😍  Berminat nak jadi agen. WA akak sepantas kilat. Produk laku keras dik, jgn takut nak jual.  #womendesiree #womendesireeessentialcream #rezeki #syukurselalu #syukur #nakcantik #cantik #wanita #kualalumpur #sarawak #sabah #brunei
Sebelum kata mahal, tengok dulu berapa banyak manfaat WDTA boleh bagi untuk kita yg bergelar wanita.  Kebanyakan mula-mula order kata mahal, tapi bila dah jatuh cinta, harga dah jadi no.2 asalkan dapat calit hari hari!  Wahhh gittewww.  Pstt beribu ribu unit terjual setiap bulan uolss 😍  Berminat nak jadi agen. WA akak sepantas kilat. Produk laku keras dik, jgn takut nak jual.  #womendesiree #womendesireeessentialcream #rezeki #syukurselalu #syukur #nakcantik #cantik #wanita #kualalumpur #sarawak #sabah #brunei
😸 Jep , pagi2 dah exercise. Kena beli bola besar lepas ni. Bola kecil asyik terselit bawah sangkar😹 . #kucingboarding#kucingboardingshahalam#catshomeboarding#catsboarding#mycatboarding#mazkittunmission1#cats#kucing#duniakucing#shahalamresidents#shahalam#persiaranmokhtardahari#bukitjelutong#puncakperdana#puncakalam#setiaalam#meruklang#syukur#alhamdulillah#2019 .
I just want you  To know that  When i picture  Myself happy  It’s with you . . . . . . #mylife#life#blogger#bloggers#happyness#asianboy#instagram#instagood#bewithyou#adidas#love#loveislove#syukur#alhamdulillah#missingyou#
. . الحمدُ لله حُباً، الحمدُ لله شُكراً، الحمدُ لله يوماً وشهراً وعُمراً، الحمدُ لله فِي السراء،  والضرّاء والحمدُ لله دائماً وأبدا ..⁦❤️⁩ . #bersyukur #syukur #macrophoto #bunga #indah #pagi #ungu #bungaungu #flower #purpleflower #beauty #beautifull #sun #morning #nikmat #islam #xiaomicamera
Morning #ikanbakarterangkatlovers . Let’s say Alhamdulillah 😊 . #morning #syukur #staypositive
// Some people won't say what hurts them (and make them cry), just because it will hurts them even more. Now you know. Stop asking 👌 - Ts // . . . . . #megasdaily #selfreminder #notetoself #alhamdulillah #syukur #lfl #lff #ffl #fff #instamood #instagood #instalike #instafollow #vsco #vscocam #pictures #motivasi #inspirasi #likeforlike #likeforfollow #instasize #followme #tap2x #photograph #quoteoftheday✏️#booklovers #booksgram #instabook #books
Seorang ulama Yaman yang bernama Thawus, ketika dia datang kepada Abu Ja'far al-Mansur - seorang khalifah yang terkenal licik dan kejam, yang telah banyak membunuh para raja, menyembelih para menteri dan tokoh terkenal di masanya - seekor lalat sentiasa hinggap pada batang hidung khalifah tersebut walaupun dia berusaha mengusirnya. Abu Ja'far bertanya kepada Thawus untuk apakah Allah menciptakan lalat ini, lalu dengan tenang Thawus menjawab: "Tujuannya untuk menghinakan hidung para penguasa yang zalim". Semoga bermanfaat dan diberkati Allah swt. #ustazdel #buatkeranaallah #syukur
selamat hari isnin semuaaa ❤️❤️ cyber colours cleansing water & dr belmuer moisturiser.. kedua2 ni mengandungi ceramide.  fungsi ceramide adalah utk membaiki skin barrier. tanda tanda skin barrier dah rosak bila kulit jadi 🌸kering 🌸terlalu kering 🌸kulit kasar 🌸penuaan 🌸iritasi 🌸redness  jadi nak kulit yang sihat, cari product yg ada ceramide.. 2 product ni mmg best.. sbb bahan utama adalah ceramide.  bila skin barrier dah okey, kulit akan lebih sihat & lembab tauuu.  ambil dua barang ni akan dpt free postage.. best kan?? 😍  semua dpt merasa pakai skincare yangggg terbaikk., ❤️ hari ni ada postage.. sapa yang ada masalah skin barrier, nak cuba bole watsap kak kema tau.. #alhamdulillah #syukur #trialpack #repackedby#ilovemyskin #codipoh #posseluruhmalaysia

Loading