Picdeer logo Browse Instagram content with Picdeer

#malaysiacuisine

Posts tagged as #malaysiacuisine on Instagram

11.035 Posts

🤤🤤finally #satay #letsdigin🍴 #malaysiacuisine #yummy #sedap #dinner #iguess #alhamdulillah
Masak sup ayam tumis sihat tak pakai minyak, sayur campur brocolli kobis bunga rebus serta tomato dan nasi suku . Follow ig @coach_faiz untuk simple tips diet sihat . #teamfaizmyra #malaysianfood #malayfood #malaysianfoodie #malaysiafood #klfoodie #makansedap #malaysianig #jalanjalancarimakan #vitdaily #serunding #hawkerfood #westernfood #malaysiacuisine #laksa #sambalviral #nasicampur #resepi #mahn #resepibonda #resepidiet #sukamasak #jommasak #masakapahariini #resepisedap #cabarankurusonline #sayamasak #masakanmama #resepi_ala_kampung #jjcm
Arashiyama Bamboo Forest just located about 3.7 kilometres from @bungaraya_kyoto  It can be accessible from our restaurant either by car, Randen Tram Line, Kyoto City Bus or Kyoto Bus.  #bungaraya #bungarayakyoto #halaljapan #halalkyoto #arashiyama #arashiyamabambooforest #malaysiafood #malayfood #malaysiacuisine #malaysiahalal #muslimtravel #uzumasa #halalbento #bentokyoto #hibiscus #malaytaste #nasilemak #nasiayam #kariayam #kariikan #japantravel #japantour #nanyangspice
Yes..we are open now! Please come..Randen Uzumasa Koryoji Station..walk
Dinner ... #shortgetawaytrip#malaysia#kualalumpur#suriaklccmall#madamkwan#malaysiacuisine#ilovetoeat #lovelifeandlifewillloveyouback😘#ilovemylife❤️ #foodie#
swipe sebelah untuk tengok macam mana rebung madu.  rebung madu di jerukkan mengunakan garam kasar.  resepi rebung gulai kering  rebung di rebus untuk buang rasa masin  serai di ketuk pati santan kerisik  bahan blend :- cili padi bawang merah bawang putih halia lengkuas ikan bilis ( nak sedap ganti dengan perut lembu)  panaskan minyak goreng serai sampai naik bau baru masukkan bahan blend.  tumis sampai pecah minyak baru masukkan rebung madu kacau serata masuk kan pati santan dan kerisik.  masak sampai sedikit kering or lembap. rasa dulu kalau tak masin isi garam sikit  siap boleh makan goreng pulak ikan goreng perghhh sedap  #sayamasak #makan #menusimple #malaysiacuisine #sambal #sambalikanbilis #malayfood #sambalikankenit #syukurselalu #alhamdulillah #foodie #foodpornmalaysia #foodporn #foodhunter #videomasak #jemputmakan #laukpauk #masakanmelayu #malaysianfood #jjcm #fedbacksambalbeladolehamanja #malaysianfoods #makantengahari #makan2 #masakannusantara #mahn #resepi #vitdaily #butterkicap #resep
¤ A perfect place for you to indulge in #french cuisine !! • 👉🏻 Grilled Tenderloin  RM165 👉🏻 Vivaneau Grenbloise  RM105 👉🏻 Grilled Asparagus  RM20 •  #panfried red snapper was my favourite with their sauce and the tenderness of meat • A great place to chill out with #traditional settings and great #food! ¤ @sofitelkualalumpurdamansara  @sofitel -------------------------------------------------------------------------------- #nizzarestaurant #nizza #sofitel #sofitelkl  #klcc #klfoodie #mealstyle #eatnowkl #onestopkl #eatdrinkkl #klfoodie #hotels #hotel #hotelfood #malaysiacuisine #malaysian #foodieflatlay  #malaysiancafes #hungrygowhere  #burpplekl #citylistkl #cafehopkl #mediteranian #mycafefood #cafehopmy
@bungaraya_kyoto also sell these products in our restaurant. Imported from Malaysia and Indonesia.  Yesterday and today, we are at food exhibition in Fukiage Hall Nagoya.  #bungaraya #bungarayakyoto #halaljapan #halalkyoto #arashiyama #arashiyamabambooforest #malaysiafood #malayfood #malaysiacuisine #malaysiahalal #muslimtravel #uzumasa #halalbento #bentokyoto #hibiscus #malaytaste #nasilemak #nasiayam #kariayam #kariikan #japantravel #japantour #adabi #pesadabi
Special Lunch 🥙💕with such a great ladies🥰 素敵な友人達と素敵なマレーシア料理🇲🇾でした! ヘイズがこんなに酷いのに、スペシャルランチ、そして可愛い💐もありがとう✨✨✨ . 来てみたかったレストラン☘️ マレーシアのセレブシェフのこのレストラン、日本人にもしっかり合う美味しさで😋内装も可愛くて、日本から友達が来た時などに最適かも🇲🇾 . ストリートマレーシア料理も大好きだけど、上品なマレーシアも時にはいい👍 . メニュー名は詳しい友達に任せちゃったので覚えてない😅けど、食べたどれもが美味しかった😋😋 - チキンとピーナツソース(甘すぎない!) - 大好きなオタオタ(辛すぎない!) - グリルフィッシュと三種のサンバル - サラダ?(説明できないけど旨し😆) ライスは2種類盛ってくれます🍚 . また来よう🏃‍♀️💨 #malaysia #kualalumpur #malaysianfood #gurmet #yum#asianfood #マレーシア生活#クアラルンプール#マレーシア料理 #otakotak #美味しい #女子会  #お祝い#ありがとう #ランチ会#マレーシア在住#グリルフィッシュ#チキン#chefwan #楽しい #アジアン#malaysiacuisine #dewan1958bychefwan #klrestaurant#klcafe#sedap #makan #ご飯 #kllife #delicious
Biasa orang buat masak lemak guna mangga muda comel2 tukan.Kak Senah sambal bantai je guna mangga gedabak besar yang jiran kasi aritu.Apa ada kira kita yang buat dia kan😁. Kangkung tu pun goreng stupid je.Letak garam dan perasa je biasa resepi goreng kangkung camni makcik2 dulu2 buat untuk letak dalam nasi lemak .  Masa mula2 Kak Senah niaga nasi lemak tahun 2007 memang Kak Senah sambal pun letak kangkung ,sekarang nasi lemak Riqzmie dah tak letak kangkung maklumlah kos cekik darah sekarang tak ramai yang sanggup bayar.Cedihh kan cerita Kak Senah ni? 🌦  #bangilama  #bangiperdana  #kajang  #bangi  #bandarbarubangi  #seksyen3bangi  #bandarbukitmahkotabangi  #bandarsriputrabangi  #fooddeliverybangi  #gmibangi  #malaysiafood  #ukmstudent  #bangigateway  #bangicentral  #kptmbangi  #pendudukbangi  #jommakan  #malaysiacuisine  #desapinggiranputra  #minikatering  #foodporn  #foodphotography  #instafood  #bangifood  #yahoofood #resepi
Biasa orang buat masak lemak guna mangga muda comel2 tukan.Kak Senah sambal bantai je guna mangga gedabak besar yang jiran kasi aritu.Apa ada kira kita yang buat dia kan😁. Kangkung tu pun goreng stupid je.Letak garam dan perasa je biasa resepi goreng kangkung camni makcik2 dulu2 buat untuk letak dalam nasi lemak .  Masa mula2 Kak Senah niaga nasi lemak tahun 2007 memang Kak Senah sambal pun letak kangkung ,sekarang nasi lemak Riqzmie dah tak letak kangkung maklumlah kos cekik darah sekarang tak ramai yang sanggup bayar.Cedihh kan cerita Kak Senah ni? 🌦  #bangilama  #bangiperdana  #kajang  #bangi  #bandarbarubangi  #seksyen3bangi  #bandarbukitmahkotabangi  #bandarsriputrabangi  #fooddeliverybangi  #gmibangi  #malaysiafood  #ukmstudent  #bangigateway  #bangicentral  #kptmbangi  #pendudukbangi  #jommakan  #malaysiacuisine  #desapinggiranputra  #minikatering  #foodporn  #foodphotography  #instafood  #bangifood  #yahoofood #resepi
Alhamdulillah dan terima kasih. Tetamu dari Indonesia menikmati hidangan tengahari di @bungaraya_kyoto. Penuh untuk 48 orang. ****** Alhamdulillah and thank you. This afternoon, our lovely visitors from Indonesia, had a nice lunch at our restaurant. Full house 48 paxs.  #bungaraya #bungarayakyoto #halalrestaurant #halalfood #japanhalal #kyotohalal #uzumasa #arashiyamabambooforest #arashiyama #malaysiajapan #malayfood #malaysiafood #malaysiacuisine #bentohalal
Ayam masak rempah nasi goreng (tanpa minyak). Keledek chips (air fried skjp saja). Bayam + carrot tumis air (tanpa minyak). 😊 . Follow ig @coach_faiz untuk simple tips diet sihat . #teamfaizmyra #malaysianfood #malayfood #malaysianfoodie #malaysiafood #klfoodie #makansedap #malaysianig #jalanjalancarimakan #vitdaily #serunding #hawkerfood #westernfood #malaysiacuisine #laksa #sambalviral #nasicampur #resepi #mahn #resepibonda #resepidiet #sukamasak #jommasak #masakapahariini #resepisedap #cabarankurusonline #sayamasak #masakanmama #resepi_ala_kampung #jjcm
Now you see it...🤓 Now you don't! 🤤🤤🤭 Always happy to see customers "Tambah nasi! Tambah curry!" and finish everything in their plate. Satisfy customers make our days! #bigbotaknasikandar #nasikandar #jommakan #malaysiacuisine #malaysianfood #petalingjaya #petalingjayafood #klfoodies #pjfoodies #curry #breakfast #lunchideas #whattoeattoday #friedchicken #muttoncurry #sotongcurry #chickensambal #tamanbahagia #ss2 #pjss2 #lunchtoday #lunch #dinner
hari ini so busy buat bubur asyura pastu balik masak untuk tengahari, sambung pulak buat donut ada customer oder. dah nak maghrib baru rasa lapor sangat-sangat.  harini masak sardin masak asam,ikan bilis bawang,telur dadar dan daging pakapau.  tapi aku teringgin makan nasi putih + daging pakapau + telur mata + jantung hati cicah sambal belacan😂😂😂 #sayamasak #makan #menusimple #malaysiacuisine #sambal #sambalikanbilis #malayfood #sambalikankenit #syukurselalu #alhamdulillah #foodie #foodpornmalaysia #foodporn #foodhunter #videomasak #jemputmakan #laukpauk #masakanmelayu #malaysianfood #jjcm

Loading